Sunday 22 July 2012

Welcome to Nikon D7000

Salam...Welcome D7000...kenapa aku pilih tajuk ni utk post kali ni?Sebenarnya beberapa hari yang lepas, aku baru je beli Nikon D7000.Bukan nak menunjuk-nunjuk atau berlagak,tapi dibeli atas dasar keperluan.Maklumlah,..aku dah jadi photographer skang,so kenala guna camera slr yg 'up' sikit.Aku beli body je..lens yg lama 18-105mm masih boleh pakai untuk body D7000 ni. Lens tu pun aku beli yg second hand je ms aku guna Nikon D3100 dulu...
Dari segi perbezaan antara Nikon D3100 ngan Nikon D7000 ni, memang banyakla bezanya.Dari segi saiz pun, memang D7000 ni lebih besar berbanding D3100 dan ianya lebih berat.Namun bukan itu yg aku cari pada Nikon D7000 ni. Sebaliknya, function2 yang ada pada kamera ni yang memang diperlukan oleh photographer macam aku.Shortcut2 yang ada pada kamera ni seperti iso, Scene, Autofocus dan sebagainya, memudahkan aku untuk bekerja nanti. Gambar dan warna pada gambar pun cantik. Sharpness pun bagus. Overall,aku memang puas hati dengan Nikon D7000 ni buat masa ni.Ini je yang aku dapat share ngan korang buat setakat ni.Mungkin lain kali aku akan ceritakan benda2 menarik tentang D7000 ni.Salam & selamat berpuasa :)

0 comments:

Post a Comment